nu jävlar..

Renée sade något om en eventuell bloggfest framöver och att bara bloggare fick vara med. (hint hint) så nu gör jag väll ett ryck igen. dumt att säga nej till öl!

jag ska fortsättningsvis endast klaga i min blogg! jag har mycket att klaga på, tycker jag själv i alla fall och hur många har inte längtat efter att drunkna i andras självömkan och pessimism.

hur som helst så har jag varit och sökt jobb idag. på första stället fick jag reda på att jag var på fel ställe, jag skulle till en annan avdelning på andra sidan stan..
på vägen dit låg mitt andra mål, så jag hoppade in där, efter att jag bestämt mig för att chansa på att parkera på besöksparkeringen, där en stor skylt deklarerade att besöksplatserna även var förhyrda och att man skulle ha tag i securitas om man ville parkera.
väl inne fick jag reda på att man kan ju inte helt sonika klampa in i receptionen och tro att det går att söka jobb, du måste ju boka ett möte först.
kort sagt så är det enklare att utbilda sig till austronaut än att söka jobb på stora industrier.

på väg upp till mitt första (som nu blev mitt sista) mål, klonkade det till ganska gött i bilen och ett mystiskt skrapande hördes. jag stannade på en parkering i närheten, då jag ändå inte kom in på området över huvud taget, då man var tvungen att ha ett avtalat möte först, även där. detta gjorde dock inte så mycket eftersom inte en jävel kunde lista ut vart fan man skulle från första början ändå.

mitt avgasrör är sedan tidigare lite ledset, och hänger uppe med hjälp av en slangklämma bland annat och nu hade den andra gummifästningen i bakre ljuddämparen gått av. jag improviserade där jag stod, ute i kylan och halvt vilse.
hittade en stump högtalarkabel i bagaget, slängde mig under bilen i slask och annan dret som hör årstiden till och knöt fast skiten så gott det gick. jag lever i skräck för flygande besiktningar för tillfället.
jag börjar bli jävligt less på all skit!
//Kram

Kommentarer
Postat av: Grodan

Haha! Puss älskling :P

2011-02-28 @ 15:03:40
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bloggfest..? Det har hon inte nämt någonting om ju. ;) Fortsätt blogga nu!! (Och jag säger absolut INTE det för att Renée uppmanar till det, åh nej)

2011-02-28 @ 20:12:09
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/
Postat av: Anne

Livet är inte bara en dans på rosor! Läser och lider. Men öl är gott! Kram, mamma.

2011-03-01 @ 09:42:35
URL: http://vipasolhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0